Hoofdstuk #3: Roest, kriksteunpunten

Het eerste dat ik wilde aanpakken was de roest. In eerste instantie alleen de kokerbalken, kriksteunpunten en accubak die hersteld moesten worden. In eerste instantie dus...
Tijdens het strippen en schoonmaken kom je meer plekken tegen die aangepakt moeten worden.

Moet toch ergens beginnen. De kriksteunpunten.
Deze zitten onder de auto bij de voorste wielkasten. Wel spannend de eerste keer dat je een slijptol in je auto zet maar alle roest moet eruit dus gewoon doen. Beide kanten waren slecht. De nieuwe kriksteunpunten heb ik bij Renault zelf besteld. Via andere kanalen nergens leverbaar. Dus helaas voor dit onderdeel de hoofdprijs betaald.

Omdat roest niet stopt aan de rand van een paneel ben ik uiteraard in de kriksteunpunten nog meer roest tegengekomen. De vloer en kokerbalken zijn ook aangetast. Deze zie je in de komende hoofdstukken. Voordat ik de nieuwe kriksteunpunten kan plaatsen en lassen, moeten deze eerst vervangen worden.

  

En klaar

1 opmerking:

  1. Beste,

    Ik vind nu pas uw website, ik weet niet hoelang deze al bestaat.
    Maar wilde u even vragen of u toevallig nog het OEM onderdeelnummer heeft van de eerste foto in hoofdstuk 3.
    Want ik ben namelijk op zoek naar de kriksteunpunten voor mijn R5 gt turbo ph2

    alvast bedankt,
    mvg

    BeantwoordenVerwijderen