Hoofdstuk #7: Onderstel

Ook het onderstel komt aan de beurt. Aan de voorkant heeft de auto spiraalveren met schokbrekers. Aan de achterkant torsiestangen en schokbrekers.

De vering aan de voorkant is in principe nog goed maar zal uiteindelijk vervangen worden door verstelbare coilovers van waarschijnlijk Gaz.

De achteras is in erg goede staat en kan dus gewoon hergebruikt worden. Een beetje oppoetsen en een nieuwe laag lak en hij is weer zo goed als nieuw. De schokbrekers zijn ook nog goed maar de rubbers zijn verweerd. Deze zullen vervangen moeten worden.
De demontage van de achteras is vrij simpel. Vier bouten losdraaien en hij kan er zo onderuit. Alleen de remleidingen zijn gemonteerd op de achteras. Deze zitten vaak vastgeroest. Bij mij dus ook. Zelfs met een speciale remleidingtang niet los te krijgen, uiteindelijk maar doorgeslepen. Was toch al van plan om dit te gaan vervangen.
De handremkabel loopt onder de achteras door dus die moeten ook losgemaakt worden. Net zoals de remleiding met geen mogelijkheid los te krijgen van de remklauwen. Deze zitten vast in een conische huls. Uiteindelijk moeten doorknippen. Weer een onderdeel wat besteld kan worden.

Voorvering:


Achteras  voor en na:


Schokbrekers achter:


Achteras gemonteerd:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten